Select language:
Svenska   Dansk


Interactive   » Introduction

  Online Postcards
  » Pick up a card
  » Send a card

  Monthly Poll
  » Enter current poll
  » View previous polls

  Charts
  » Album Charts
  » Single Charts
  » Musicvideo Charts
  » Song Charts
  » Remix Charts

  Live Chat-room
  » Login
  » Register your nick

  Mailinglist
  » Sign up
  » Member service
  » View memberlist

  Message Board
  » Board rules
  » Enter board

  Guestbook
  » View guestbook
  » Sign guestbook


Interactive  [Message Board]
Back to entries
Author Subject:  Euro4Ever-cden i DK?
R.M.L.
Registered User
Post: 5
Profile Visit homepage Posts
Posted 25-06-02 - 06:14 PM
Da jeg hørte at E-Type skulle udgive sine nye cd drønede jeg ned til nærmeste musikforhandler for at forudbestille den, MEN MEN MEN så nemt skulle det ikke gå. Butikkerne kendte ikke til nogen ny udgivelse - om jeg var sikker på at det var i år??
Ja, så er gode råd jo dyre. Men jeg fik et tip, om at CDON.COM i Malmö, Sverige var til at handle med - og det var de! Siden har jeg bestilt mine E-Type singler i det svenske. Så var det at jeg lige vil høre om der var nogle danskere der havde set "Euro4Ever" og singlerne herfra her i DK??
Og vil det ikke være fedt hvis E-Type vil komme til lille DK og give koncert . Han har engang i forrige århundrede (bogstaveligt talt!!) været på Skanderborg, meeenn mon ikke det var på tide at komme på visit igen!!?? Og siden vi kun er mig og 2-3 andre danske E-Type fans, så kan det vil let arrangeres med en lille privat koncert kun for os??! Det var blot en tanke...
1st Reply
NetRoam
Webmaster
Administrator

Post: 113
Profile Visit homepage Posts
Posted 26-06-02 - 06:38 PM
Jeg har haft det samme problem med E4E-skiven her i mit lokal område omkring Vojens og Haderslev, som du har haft, da skiven først kom på gaden. Ingen kendte til den, og vidste ikke om den ville komme.

Senere hen har jeg dog set skiven i Fona i Haderslev, men kun i 1 eller 2 eksemplarer, hvilket jo ikke er særlig meget!

Men jeg skyder egentlig skylden lidt på Universal Music i København for ikke at gøre nok for at promovere E-type's musik i Danmark. Sidste gang med Last Man Standing så man reklamer på TV med cd'en - noget man ikke har set med Euro IV Ever + så har jeg heller ikke set særlig mange kopier af cd'en rundt i diverse cd-butikker hvor jeg nu engang har været rundt. Kolding, København, Aalborg osv. ... meget skuffende på en måde, for det er jo utrolig ærgerligt for de danske fans, at de glemmer ham på den måde!

Det samme med koncerter i Danmark ... i 1999 var han i Skanderborg, hvilket var en virkelig fed oplevelse, og godt 10-12.000 mennesker på festivalen var helt oppe på dupperne, da E-type kom på scenen. Hvor er de danske spillesteder idag, når E-type skal på turné? Der er ingen, der har ham på plakaten, hvilket er utrolig ærgerligt. Jeg har endda prøvet at maile Skanderborg Festivalen, om de vil booke ham, men end ikke et svar kunne jeg få presset ud af dem. Forhåbentlig ændrer det sig snart!

Det kunne da selvfølgelig være fedt med en privat koncert, men det er jo heller ikke helt billigt, kunne jeg forestille mig. Nu tager jeg ihvertfald til koncert i Helsingborg d. 25/7 for at opleve et fedt sceneshow fra mesteren selv, og så må vi se, om jeg kan få råd til at komme flere steder hen!

MVH

/// NetRoam (Morten)
webmaster
2nd Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 7
Profile Visit homepage Posts
Posted 26-06-02 - 07:23 PM
Nu jeg tænker efter så er det rigtigt, at der ikke har været nogen promotion for E-Type her i DK siden den gamle PULS-program viste "Angels Crying" og "Here I Go Again". Da blev videoerne ønsket en del gange.
Hvem der skal have skylden for den manglende DK promotion, ved jeg ikke, men det er utroligt, at man ikke har smedet mens jernet var varmt. Hermed mener jeg, at E-Type allerede i 1999 havde hele 2 albums bag sig og en popularitet i Sverige, der kunne måle sig med kronprinsesse Viktoria. Han var allerede etableret og anerkendt musiker/sanger. Og hans dancemusik følger da moden i diskoteksmusik - dog uden at miste sit E-Type særpræg!
Hvorfor der ikke har været en E4E-promotion tour i DK er uvist, ligeledes hvorfor ikke én eneste af de mange velbesøgte festivaler har booked E-Type er et åbent spørgsmål.
Jeg tager selv E-Type-cderne under armen, når jeg skal ud til fest og ligeledes når jeg bliver spurgt om jeg kender noget godt musik - ja så nævner jeg E-Type. Sjovt nok er folk meget positive overfor hans musik, så det er ihvertfald ikke det, der er ivejen.

Der mangler simpelthen bare noget reklame!!!
3rd Reply
NetRoam
Webmaster
Administrator

Post: 114
Profile Visit homepage Posts
Posted 27-06-02 - 02:48 PM
Det er da dejligt at høre, at folk er positive overfor E-type's musik, når de endelig hører det. Det jeg bare ikke fatter er hvorfor Universal Music eller hvem der så end skulle forestille at repræsentere ham i Danmark ikke har gjort noget for at få danskernes opmærksomhed omkring hans musik. Bare se her på siden ... vi har da nogle danske community-medlemmer, men kun du og jeg er aktive på forummet ... end ikke det vil de danske fans gøre!

Hvis der dog bare var lidt support fra de danske fans, så vil det måske også være lidt nemmere at få E-type's musik ud i landet. Men som du siger - reklame er der heller intet af, så hvor skal folk vide fra, at E-type er ude med nyt materiale medmindre de selv opsøger det?

Personligt er jeg også lidt skuffet over DR's Boogie TV, for jeg har aldrig lagt mærke til nogen af E-type's videoer der i løbet af vinteren og foråret, hvilket også er ærgerligt ... derigennem kunne der også have kommet lidt reklame - og de kunne da også have lavet indslag med ham, hvis det var, men hvad jeg ved, så er det heller ikke sket.

Er danskerne bare kolde overfor E-type's musik? Eller er der sååååå mange andre interessante navne ude i verden, man hellere vil koncentrere sig om end "blot" en svensker, der ikke er fuldstændig internationalt kendt? Ja, jeg fatter det ikke ... og det er da ærgerligt! Man føler jo næsten, at det arbejde man laver på siden her, er lidt spildt fordi den jo alligevel ikke rammer de danske fans, men mere de internationale fans, der i forvejen har problemer med at få fat på E-type's musik.

Hvad skal vi gøre ved det her? Jeg ved det ikke, for jeg synes jeg har prøvet en masse nu ... havde engang et samarbejde kørende med Universal Music, som betalte for vores domæne, men det er også slut nu ... har ikke haft kontakt med dem i længe, men det har jeg egentlig heller ikke haft lyst til efter der har været nogle ret diskutable hændelser. Men det gider jeg nu ikke uddybe ...

Men noget skal gøres ved det her ... jeg håber virkelig, at de danske fans vil begynde at vågne op for E-type, så han igen kan komme her til landet og fyre den af ... det savner jeg ihvertfald!

/// NetRoam (Morten)
webmaster
4th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 9
Profile Visit homepage Posts
Posted 01-07-02 - 03:00 PM
Du har ret, Morten! Hvis man virklig kan lide E-types musik, så vil man forsøge at finde ud af alt om ham og søge andre fans for at udveksle meninger, billeder, oplevelser osv. gennem disse her fantastiske forums. Men selv om jeg har spillet E-type for vennerne, så har ingen af dem købt cd´erne selv!
Ja, måske er der for mange grupper/sangere i verdenen til at man kan koncentrere sig om kun een.
Jeg synes da selv, at det er fantasktisk, at man af hele verdenens musik vælger en langhåret svensk sanger fra "nabolageret"! Man bliver aldrig træt af at høre hans musik fordi den er så alsidig, lige fra svedende dance til romantiske ballader. Det er der ikke så mange sangere der kan - med succés!
De, som skal promovere E-Type i Dk, mener nok, at han "bare er en svensk døgnflue", som ikke vil kunne klare sig på de danske diskoteker alligevel, og derfor ikke vil spilde penge/tid på at promovere ham. Eller så har man bare ikke penge til promotion og mener, at E-Type godt kan klare sig uden, da han jo har 3 cd´er på bagen før E4E!
Og vaskægte fans behøver jo rigtignok ikke reklame for de skal nok være der - de véd, hvornår der er nyt på vej og har allerede købt cd´en før den er blevet udgivet!!
Men hvad så med de mennesker der ikke kender E-Types musik? Hvordan skal de lære at kende den, når der ikke bliver spillet E-Type musik på diskotekerne (de mødes de unge jo!!) og man heller ikke booker E-Type til festivalerne??
Det var måske en idé at bombardere Boogie med e-mails, det kan jo være Saseline og Co. kan være behjælplige og viser et par E-Type videoer! Jeg vil ihverfald skrive til Boogie og så må vi se, hvad der sker!

5th Reply
NetRoam
Webmaster
Administrator

Post: 116
Profile Visit homepage Posts
Posted 01-07-02 - 03:51 PM
Det er faktisk sjovt, du siger det med "bare en svensk døgnflue", for Puls på TV2 havde faktisk et indslag med ham for nogle år tilbage, hvor de netop sagde, at umiddelbart skulle man tro, at E-type var blot endnu en døgnflue, men at han har været fremme siden 1991 osv. osv. (findes some interview inde på start-siden faktisk). Så jeg tror ikke, at det er fordi folk tror, han er en døgnflue ... Jeg tror simpelthen, det er fordi pladeselskaberne tror, at eurodance er yt, og derfor ikke vil bruge tid på at promovere ham, fordi de ikke mener, at det vil være rentabelt for dem. Men forsøger man ikke, ved man det jo heller ikke!

Men som sagt tidligere, så burde festivalerne have booket E-type til at komme og fyre den af her i sommer - det tror jeg ihvertfald vil bløde lidt op for danskernes lyst til at høre E-type igen. Jeg kan huske, da E-type var ved Skanderborg-festivalen i 1999 ... dengang var denne hjemmeside ikke så vildt stor endnu, og der var "kun" omkring 60-70 besøgende om dagen ... men i dagene efter E-type's koncert i Skanderborg var der lige pludselig 200-300 besøgende om dagen i en uge, hvilket var en kæmpe omvæltning for mig, for jeg havde aldrig oplevet noget lignende ... blev også kontaktet af nogle danske fans, som ville vide mere. Det er nu gået i sig selv eftersom navnet E-type ikke kommer ud til danskerne i disse dage selvom både Euro IV Ever og 3 singler er blevet udgivet. Det er virkelig ærgerligt!

På en måde tror jeg nu nok, at et par af E-type's sange bliver spillet på diskotekerne, men jeg tror ikke folk ved helt hvem der har lavet sangene. Jeg har hørt Angels Crying og Here I Go Again meget, men folk går bare amok til sangene og når sangene er slut, så kører de videre i samme dur til andre sange ... spørger og tænker aldrig videre om sangene osv.

Jeg lagde faktisk også mærke til, at en del E-type sange blev spillet under mændenes Håndbold EM i Sverige, hvis du så det tidligere i år? Hver gang der blev scoret blev der spillet musik indtil bolden blev givet op og i 2 ud af 5 tilfælde var det en E-type sang, der røg ud af højttalerne ... om det så var Angels Crying, Life, This Is The Way eller Here I Go Again var ligemeget. Men Angels Crying og This Is The Way bliver faktisk også flittigt benyttet under danske håndbold-kampe - det er selvfølgelig noget jeg lægger mærke til, når jeg ser det på TV, men til det døve øre, der ikke kan høre, det er E-type, så er det jo ligemeget.

Så alt i alt så ser situationen i DK rimelig foruroligende ud lige pt ... aner ikke hvad der mere skal gøres for at gøre kendskabet til vores langhårede helt i det svenske bedre :)

/// Morten
6th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 10
Profile Visit homepage Posts
Posted 01-07-02 - 07:39 PM
Jeg har lige gransket min dårlige hukommelse og Morten du har ret, at E-Type ved lejlighed er blevet brugt som pausefisk i sportsøjemed. Jeg har engang for nogle år siden væltet kaffen på gulvet i bare iver efter at få fat i fjernbetjeningen for at skrue op for 2 minutters E-Type med "This Is The Way" i pausen i en håndboldkamp! "Campione" har jeg hørt publikum synge, når de enten skulle opmuntre deres hold eller der blev scoret. Og så blev den jo spillet under EM i fodbold i 2000!! Og ja, jeg så E-Type løbe rundt med flagrende hår...fantastisk...flot...lækkert...trods dårlige kameravinkler...!!
Men der er nu langt fra "pausefisk" til "King Of Eurodance"!!!
Nej, jeg så ikke EM i herrehåndbold, men jeg synes det er fedt, at man i det mindste har spillet E-Type, men det var i Sverige!! Tror du ikke det kun er derfor, at man har spillet hans musik?? Hvis man havde afholdt EM´et i DK, så vil man måske have spillet kun én E-Type sang.
Jeg har hørt "This Is The Way", "Angels Crying" og "Here I Go Again" i den lokale radio, men ikke på diskotekerne. De kan selvfølgelig have spillet E-Type, når jeg ikke har været der, det er jo en mulighed.
Dengang Aqua kom frem med "My Oh My" og "Roses Are Red", da hørte jeg dem først på det lokale diskotek og da jeg synes om dem, spurgtede jeg til nærmeste pladeforhandler og købte cd´en - og senere efterfølgeren! At de så ikke eksistere længere er jo så en anden sag!! Det skulle man jo tro andre også gjorde, men man er nok så vant til "døgnfluer", at man ikke gider købe cd´en eller blive et trofast fan som os..

Kender du en dansk pigeduo - Bikini - de har lavet coverversioner af E-Types "Do You Always" og "I´m Not Alone". I reklamen på tv sang Bikini "Do You Always" og det var pga. den, at jeg turde købe cd´en - og den er faktisk god!!
Og de svenske A-Teens har kopieret "Morning Light". Gode coverversioner af en formidabel kunstner....

Rosa :-)
7th Reply
NetRoam
Webmaster
Administrator

Post: 117
Profile Visit homepage Posts
Posted 01-07-02 - 10:03 PM
Ja, Rosa ... jeg har også hørt begge Bikini cover-numre og de er faktisk glimrende. Jeg har også fået fat på A-Teen's version af Morning Light som også er aldeles udmærket. Men der er et cover-nummer mere, som jeg hader over dem alle. Og det er Toy-Box, der har lavet Russian Lullaby om, og det lyder altså bare ikke godt ... det minder om original-versionen, men jeg hader bare måden, de råber "Privet, menya zovut Toy-Box ... ". Det giver bare ingen mening at de skal ændre så grusomt på den sang - ad!

Men så findes der jo også de sjove cover-numre, som man ikke skal tage alvorligt overhovedet - bl.a. et svenskt radio-program ved navn Rally, der har lavet Angels Crying og Here I Go Again om til henholdsvist "Jag kan dansa (jag har jätta stora bröst)" og "Här är jag igen". Meget sjove, men måske lidt hånende overfor Dee.

Men det er egentlig lidt sjovt, når du nævner Aqua ... de var fremme i halvt så lang tid som E-type indtil nu har været, men alligevel er de meget mere kendte i resten af verden, men det har jo helt klart været Barbie Girl bølgen, de red på - især i USA. Hvis bare E-type kunne få et virkelig kæmpe-hit over hele verden, så tror jeg nok, at situationen vil se helt anderledes ud. Men Stockholm Records har det nok med at prioritere A-Teens, Army of Lovers og Antiloop noget højere end E-type mht. promotion ude i verden. Antiloop er f.eks. i USA for tiden, A-Teens er generelt meget højt prioriteret, idet de har succes i USA også, men også over resten af verden og Army of Lovers er jo allerede et veletableret navn siden 1987. Forhåbentlig vil det snart blive E-type's tur til at promovere sig i resten af verden. :)

/// Morten
8th Reply
Lena
Banned: 2 time(s)
Banned

Post: 34
Profile Visit homepage Posts
Posted 02-07-02 - 04:04 PM
Privet!

I think that Toy-Box must to say "Privet, menya zovut Igrushechnaja Korobka ... ", couse Toy-Box is "Igrushechnaja Korobka" in Russian!

I still have no font to write Danish...
Back to entries

 
Go to top of page