Select language:
Svenska   Dansk


Interactive   » Introduction

  Online Postcards
  » Pick up a card
  » Send a card

  Monthly Poll
  » Enter current poll
  » View previous polls

  Charts
  » Album Charts
  » Single Charts
  » Musicvideo Charts
  » Song Charts
  » Remix Charts

  Live Chat-room
  » Login
  » Register your nick

  Mailinglist
  » Sign up
  » Member service
  » View memberlist

  Message Board
  » Board rules
  » Enter board

  Guestbook
  » View guestbook
  » Sign guestbook


Interactive  [Message Board]
Back to entries
Author Subject:  Er der en opskrift på succés?
R.M.L.
Registered User
Post: 12
Profile Visit homepage Posts
Posted 02-07-02 - 05:10 PM
Jeg har ikke hørt Toy Box´s version af "Russian Lullaby" og efter hvad du siger, Morten, så er det vist også godt det samme!!

Hvad er det så, som gør at Antiloop, A-Teens og Army Of Lovers har nemmere ved at få succés i verdenen i forhold til E-Type??

A-Teens kom jo frem på, at have lavet friske coverversioner af de gode gamle verdenskendte ABBAsange. Nu prøver de så med egne sange. Ja,de er unge, moderne, har lært et par dansetrin og de unge kan identificere sig med dem.

Men hvad er E-Type så? Methusalem iklædt vadsæk og harmonika?!?!

Army Of Lovers er jo lidt ud over det sædvanlige både i musik, tøjstil og personlighed og det er nok det, der har gjort dem så - stadig - populære. Folk vil gerne have noget ud over det sædvanlige - specielt i den store jungle af drenge- og pigebands, med samme type musik, samme dansetrin og samme tøjstil, at det er en helt kunst i sig selv, at kunne kende forskel på dem!!

Antiloop kender jeg ikke så meget til. Meenn pointen er, at der bliver satset mere på "med- garanti-en-succés-hos-unge" bands og kunstnere, både fra købernes side, men også fra de selskaber, der skal promovere kunstnerne.

Nu hvor E-Type tournerer Sverige tyndt så måtte da vel dukke flere svenske fans op i det mindste, men selv om der lige nu, mens jeg skriver dette, er 8 brugere på etype.dk, så er nogle af dem kun lige inde og snuse lidt - resten er "de sædvanlige medlemmer"!!

E-Type promoverer jo sig selv ved at give koncerter, men er han selv interesseret i at blive verdenskendt eller er han tilfreds med bare at være et hit i sit eget land?? Han har jo også en stor del at skulle have sagt, ikke?? Han kunne jo pakke bussen, bandet og tage på en lille promotiontour i DK og Holland (her er der jo også et par aktive fans!).
Men selvfølgelig er omkostningerne herved større end indtægterne (i form af et større cdsalg).
Og ja, Morten, jeg ved, at tingene er nemmere sagt end gjort!!!

Der er stor forskel på A-Teens og Army Of Lovers, men de har det til fælles, at de har succés ud over Sveriges grænser. Aqua var bare et stjerneskud, som ikke eksistere længere. Deres succés var enorm indenfor få år. Nu bliver de hurtigt glemt og erstattet.
Derimod vil E-Type stadig kunne eksistere i årerne fremover fordi han laver disse her "små succéer", som "Angels Crying", "Here I Go Again", "Campione", "Life", "Africa" og "Banca Banca" - det er jo en succés i sig selv, er det ikke?
E-type har stor succés hos du og jeg uden tvivl -vi vil bare også gerne om vi hørte mere til ham på andres læber. Så bliver vi så glade og pavestolte, når vi kan fortælle dem om denne her svenske langhåret fyr, som vi kender og som kan få vores hjerter til at "Banca Banca"......!!!!

Rosa ;-)




1st Reply
NetRoam
Webmaster
Administrator

Post: 121
Profile Visit homepage Posts
Posted 06-07-02 - 09:54 PM
Din definition af A*Teens og Army of Lovers passer meget godt, så dem vil jeg nok ikke uddybe så vildt meget andet end at jeg kan sige, det er en selvfølge for Stockholm Records at satse på A*Teens som deres vigtigste guldkorn bl.a. på grund af deres succes i USA. De har netop udgivet nyt album, og derpå finder man bl.a. en genindspilning af "School's out" hvor Alice Cooper er med på tracket ... det siger også en del, at de har kunnet få ham til at medvirke på tracket, og har garanteret også kostet knaster!

Army of Lovers er nok ved at dø lidt ud, idet de udgav et nyt opsamlingsalbum med 2-3 nye tracks for et godt stykke tid siden (titel: "Le Grand Docu Soap") ... de udgav 2 singles derfra ("Let the sunshine in" og "Hands up" - begge cover-numre) ... jeg har dog ikke hørt mere om deres planer, om de har gang i nyt album eller om de er holdt eller hvordan og hvorledes ... de proklamerede jo tilbage i 1995-96, at de gik hver til sidst, hvilket foruroligede mange fans, men holdt åbenbart "kun" en 5-6 årig pause fra musikverdenen.

Mht. Antiloop, så er det et par DJ's, der er gået sammen i et projekt, som laver dance/trance musik ... haft rimelig succes i Sverige med hits som "Believe" (hvilket nok var det største) og "Start rockin'", men de har flere hits på bagen. Grunden til, at de skal til og reklamere for sig selv i USA er for mig uvis, men det er åbenbart et forsøg på at få deres musikstil ud i det ellers så rap/r'n'b/hiphop prægede USA.

Selvfølgelig kunne det da være fedt, hvis E-type tog sagen i egen hånd og valgte at gå på promotion-ture rundt andre steder end kun Sverige, men som du siger, så er det nok en bekostelig affære, og hvis der ikke bliver vist interesse fra de lande, hvor han muligvis skulle promovere sig, så kan det jo næsten være ligemeget ... Jeg ved ikke hvor meget Universal Music i KBH har vist interesse i at promovere E-type, men jeg tvivler på, at det har været meget, da jeg intet har hørt overhovedet.

Du ved ... når du snakker om genkendelsesværdien ved, når en person begynder at snakke om E-type ... det er sååå dejligt, for så kan jeg jo bare plapre løs om alt mellem himmel og jord om ham ... bl.a. så synes de fleste, jeg snakker med, at det på en måde er fedt at styre hans officielle danske hjemmeside, og de spørger hvilke goder det medfører osv. ... men jeg har jo faktisk lavet alt det her gratis for ham, så E-man bør være (og er også) yderst taknemmelig for al den verdensomspændende promotion, som dette site giver ham i form af mange goder for brugerne. Men det er nu ikke ting, jeg ligefrem opfordrer til at snakke om ... jeg synes bare det er fedt at lave noget godt for andre ... jeg elsker at hjælpe folk. At fortælle dem om mit arbejde med hjemmesiden kan blive en triviel affære nogle gange, men hvis de bare har lidt interesse for det, så er det altid noget, jeg finder glæde i.

Men hvis dog bare der var flere danske fans, der ville skrive eller forhøre sig mere om vores langhårede ven, så ville det være meget sjovere for mig ... "kun" at besvare spørgsmål til udlændinge om hvordan de kan få fat på E-type's cd'er er ikke altid lige sjovt ;)

Nå, det var vist en ordentlig omgang ... vi skrives ved :) Hygge!

/// Morten
webmaster
2nd Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 14
Profile Visit homepage Posts
Posted 08-07-02 - 02:11 AM
Jeg håber, du er frisk og udhvilet efter din "miniferie" i Skagen, Morten. Rigtig solbrændt efter al den "sol" der har været..!?!

Det er jo ganske rigtigt, at der ligger en masse promotion i denne hjemmeside. Og E-Type har også bare af at være yderst taknemmelig for det arbejde du har lagt/lægger i at køre denne fantastiske, utrolige, suveræne, gode hjemmeside..!!!
Jeg kan virklig godt lide denne side fordi den er brugervenlig og levende. Der sker hele tiden noget - hermed mener jeg, at fans bruger de forskellige forums til vidtrækkende diskussioner om alt fra kørekort, lerduer til promotion (!) og du sørger for nyheder, opdateringer osv. Jeg er specielt glad for diskussionsforummet fordi det er opdelt efter sprog og e-type-relateret/ikke-e-type-relateret emner, man kan komme i kontakt med andre "E-Type-skøre-fans" og diskutere/udveksle E-Type facts samtidig med at man kan dele sine bekymringer for ens eksamen, kørekort og lign. på tværs af landegrænser!! Fin detalje med flash i hjørnet!

Ok, nu får du ikke mere ros i nat! Lidt ris skal du også have; herunder hvor man skriver beskeder, er der en boks "E-mail mig, når der bliver skrevet nye indlæg i dette emne" Det synes jeg ikke virker! FORKLAR!! Du kunne da ikke finde på at lave noget, der ikke virker, vel, Morten?!?

Det var da 2 vidt forskellige typer at sætte sammen - A-Teens og Alice Cooper!! Lidt ligesom vand og olie!Jamen, så må man håbe de kan klare konkurrencen i USA -de kan jo godt blive sammenlignet lidt med engelske S-Club-7 og som du siger, så er USA meget R´N´B/Hiphop præget. Hvorimod Europa er mere til dance, techno og .....folkemusik!
Hvis det skulle lykkes for A-Teens og Alice Cooper i USA, hvordan kan det så være at Blümchen og E-Type ikke kunne blive en succés med "Es Ist Nie Vorbei"? Blümchen er jo utrolig populær i især Tyskland og man skulle tro at hun kunne - med E-Type på omkvæd - gøre "Es Ist Nie Vorbei" til et hit - og dermed også E-Type - i Tyskland. Det lykkedes hende ærgeligt nok ikke rigtigt! Men der er jo også en mur af DJ Bobo fans og The Kelly Family fans, som skal passeres og "omvendes"! Jeg var selv The Kelly Family fan fra 1994 - 1998 - men da E-Type sang "Angels Crying".... så var jeg "omvendt"!!

Jeg har været på arbejde til kl 22.00 og nu er kl.over o2.00 om natten, så det er vist på tide at se dyner, men inden jeg slutter min lille besked ...Morten,hvor i alverden har du støvet ordet "genkendelsesværdien" op henne??!! Et ord der siger meget, men ikke står i Nudansk Ordbog 2001..!!!

Vi "tales" ved
G´nat,
Rosa ;-)
3rd Reply
NetRoam
Webmaster
Administrator

Post: 122
Profile Visit homepage Posts
Posted 08-07-02 - 01:54 PM
Jo tak, ferien i Skagen har været ok - regnede de første par dage i ét væk, men fredag og lørdag var fine med sol, så der blev da solbadet lidt og badet i poolen og sådan ... det var dejligt! Skal derop igen på lørdag i 1½ uge på den rigtige ferie, så forhåbentlig bliver vejret lige så godt :)

Jeg er meget taknemmelig for al den ros, du giver mig, Rosa ... det varmer virkelig om hjertet at høre det :) Mht. det problem med at modtage en e-mail, hvis der er blevet besvaret til en tråd - ja, så kan jeg sige, at den funktion HAR virket, men af en eller anden grund ikke fungerer nu ... jeg har sat co-webmasteren / programmøren på jobbet for at finde ud af, hvad der kan være galt, så noget bliver der gjort ved sagen allerede :)

Jeg kan godt lide den problemstilling, du tager op mht. E-type og Blümchen i Tyskland imod A*Teens og Alice Cooper i USA ... nu er det jo så sådan, at A*Teens og Alice Cooper ikke har udgivet deres sang som single, men det siger jo alligevel lidt, at de har arbejdet sammen. Desuden så spenderer A*Teens tonsvis af tid på promotion i USA for tiden - ihvertfald ifølge deres officielle hjemmeside, så derfor er de så populære derovre. Men mht. E-type og Blümchen's "Es Ist Nie Vorbei" ... ja, så er det straks en anden sag ... Det der var det mest ærgerlige ved den situation var nemlig, at på tidspunktet for single-udgivelsen havde Blümchen proklameret, at hun ville holde pause fra musikverdenen og dermed ikke mere agere som Blümchen, men måske på et senere tidspunkt ville vende tilbage som Jasmin (som er hendes rigtige navn). Hun udgav et Greatest Hits album samt udgav hendes sidste single ved navn "Ich Vermisse Dich" (jeg savner dig) ... og den single kom ud i Tyskland på nøjagtig det samme tidspunkt som "Es Ist Nie Vorbei" skulle blive udgivet i Skandinavien, hvilket derfor gjorde, at "Es Ist Nie Vorbei" aldrig blev spillet i Tyskland idet Blümchen så ville have 2 singles ude på samme tid. Det var jo meget uheldigt for E-type, idet folk ikke viste særlig stor interesse for "Es Ist Nie Vorbei" - der blev ikke lavet en maxi-single og en musikvideo blev heller ikke til noget, så det var rent udsagt et flop.

Men jeg tror nu nok, at hvis "Ich Vermisse Dich" IKKE var blevet udgivet i Tyskland dengang, men at de istedet udgav "Es Ist Nie Vorbei" og havde lavet musikvideo dertil, ja .. så var den video blevet spillet ustandseligt på VIVA, og så havde det set helt anderledes ud.

Rosa, har du aldrig hørt ordet "genkendelsesværdi" før? Jeg ved ikke om det er et hjemmebrygget ord, men jeg har ihvertfald hørt det blive brugt utallige gange. Bare et spørgsmål om at sætte 2 navneord sammen og så har man et nyt ord, og det er jo et meget sigende ord! På engelsk vil man nok kalde det "value of recognition" ... den store glæde / værdi man får ved at genkende noget - - jow, den holder skam efter min mening :)

Jeg må nok indrømme, at jeg er stadig lidt harm over, at der ikke bliver lavet noget promotion for E-type her i Danmark ... så lige på noget album top 100 på nettet og tænk sig at skod-"artister" som Creamy, Small*Talk, Regina synger Per Syvspring, Birthe Kjær og Jodle Birge kan finde vej til den top 100 - endda rimelig højt, mens E-type end ikke er at se på listen ... der er vist noget, der er helt galt, er der ikke?

Oh well ... DK har åbenbart opgivet at få E-type promoveret, hvilket ikke ligefrem gør mit humør bedre! Men jeg kan da også prøve at lukke siden ned og se hvad folk så siger - hehehehe. Ej, spøg til side, men det har jeg faktisk overvejet nogen gange :)

Nå, det var vist det for denne gang! Du må hygge dig!

/// Morten
4th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 15
Profile Visit homepage Posts
Posted 08-07-02 - 11:53 PM
Næ, næ, nej og atter nej, Morten de tanker om evt. at lukke e-type.dk ned kan du godt slå ud af hovedet ellers så skal jeg nok finde dig i det sønderjyske !!!! :-) Du skal ikke skylle dette fantastiske stykke arbejde ud i kloakken bare fordi der er nogle danskere der har for meget jord i hovedet til at kende godt og skidt musik fra hinanden!! Tænk dig, de folk sidder lige som dig og mig og kan ikke forstå, hvorfor vi ikke bare eeeelllsker Britney Spears, Eminem eller Backstreet Boys. Hvorfor foretrækker vi en langhåret fyr fra Sverige?!?!? Du må simpelthen fortsætte, så scenen ikke bliver overtaget af Creamy og Britney Spears!Så, no way, Morten, ikke tænke sådan tanker - selv om jeg godt forstår dine bevæggrunde!

Nu må du rette mig hvis jeg tager fejl, Morten men det var da Blümchen selv, der vil have et samarbejde med E-Type igang - og derfor er der ingen umiddelbar logik i, at hun samtidig skulle udgive en single. Hun kunne vel tænke sig til, at de 2 singler vil komme i vejen for hinanden. Men det har måske været hendes pladeselskab, der har ville det sådan? Og hvorfor blev det egentlig "Ich Vermisse Dich" og ikke "Es Ist Nie Vorbei" som blev udgivet? Samarbejdet mellem E-Type og Blümchen var jo langt mere interessant og kontroversielt - og med Blümchen skrevet over hele singlen, så var "Es Ist Nie Vorbei" selvskrevet til succés i Tyskland/Europa og hos Blümchen-fans; de vil så - forhåbentligt - have undersøgt hvem ham her E-Type var, han må jo være noget siden "deres" Blümchen har lavet en singel med ham!! Men desværre blev singlen forbipasseret til fordel for en ren Blümchen-singel til stor skade for E-Type og til stor irritation for vi andre!! "Es Ist Nie Vorbei" er trods en tysk del, et godt stykke musik med en god sound, beat, tekst og selv om man ikke har tysk som modersmål, så kan man efter et par gennemspilninger synge nogenlunde med!!

Da jeg skulle finde "Es Ist Nie Vorbei"- singlen, sagde jeg:" Svenske E-Type har udgivet en ny single, der skulle hedde "Es Ist Nie Vorbei"", og jeg fik så at vide, at det kendte de ikke noget til, men der var en anden single med Blümchen med samme titel!! Samme forretning kendte heller ikke noget til E-Type og "Campione", men den officielle EM 2000 sang kendte de godt!! Vores E-Type, han er så kendt og dog alligevel så ukendt at selv en optræden for millioner af fodboldentusiaster ikke har kunne gøre ham mere kendt!!

Jeg har kigget rundt på et par hitlister og toppen er meget præget af amerikansk rap/hiphop/R´n´B og pop. Eminem, Elvis ( til trods for at manden er død, så har han stor succés!!!), Sofie Ellis-Baxter og Shakira. Den lokale radiostation har lidt af det samme! Ind imellem er så drysset newcomers, som Catch og The Calling, og man finder også A-Ha og gamle Red Hot Chili Peppers, men ikke det mindste spor af E-Type!!
Og du har ret; man finder "de gode gamle" fra bedstemors ungdom liggende pænt højt placeret, når det gælder bl.a. cd-salg!! Idag i den lokale Kvickly var der udsalg på cd´er med bl.a. Kenny & Lotte (Alt det, som ingen ser - en gammel melodigrandprixvinder!!), Richard Clydermann (fransk klaverspiller) Laban (Hvor skal vi sove i nat) og tænk dig - de cd´er blev revet ned fra hylden!! En mand masser sig forbi mig og siger, at han var så bange for at de ikke skulle have flere cd´er tilbage med Kenny og Lotte...!!! Jamen dog, hvis folk bare var så entusiastiske, når det gælder E-Type, at man vil kæmpe med næb og klør for at få den sidste cd, rejse verden (Sverige) rundt for at få en tot E-Type hår eller hans brugte serviet!!! (hvis man er fanatiker!)

Men her mangler vi igen det berømte og altid manglende støtte og opbakning til E-Type i form af promotion. Uden den vil ingen vide, at de skal interessere sig for E-Type, købe cd´er og bombadere dig, Morten, og andre fans med spørgsmål om vores langhårede svenske helt ..."slangen bider sig selv i halen..!!

Din forklaring af "genkendelsesværdien" giver mening, og det "klinger godt", så hjemmebrygget eller ej, så tager jeg det med i mit ordforråd fremover..!!

Halvanden uge mere i Skagen...! - hvad er der med dig og Skagen!?!? :-)

Vi "tales" ved

Rosa ;-)
5th Reply
NetRoam
Webmaster
Administrator

Post: 125
Profile Visit homepage Posts
Posted 09-07-02 - 01:18 AM
hehe ... det er jo ikke ligefrem fordi at jeg har tænkt mig at lukke siden ned ... det har jeg skam brugt AAAAAAAAAALT for lang tid på at opbygge, at det vil være at vise svaghedstegn og ødelægge et livsværk at lukke det ned, så det var egentlig kun ment i sjov. Og tænk sig hvor jeg ville blive bombarderet af mails, hvis jeg lukkede siden ned - ja, så vil interessen pludselig komme - hehehe ... men det kommer aldrig på tale!!!

Du har ret i, at det var Blümchen, der gerne ville lave en duet med E-type ... det var faktisk Edel Records, der ville lave den duet, idet Sverige var hendes andet største marked, og derfor ville "Es Ist Nie Vorbei" så være et kommercielt projekt, der - sammen med E-type som allerede var en anerkendt og meget betroet sanger i Sverige - ville gøre hende endnu mere berømt i Sverige ... det var altså bestemt på forhånd, at singlen kun skulle udgivet i Skandinavien for at gøre hende mere berømt der ... det er selvfølgelig ærgerligt, at singlen så ikke også blev udgivet i Tyskland, så både tyskerne og skandinaverne ville få noget ud af det. Men sådan gik det så desværre!

Jeg har faktisk et lille interview med E-type lige netop angående dette samarbejde med Blümchen ... er det ok, jeg sender den til din e-mail???

Anyway, Rosa ... du er ikke den eneste, der har problemer med butikkerne, når man kommer ind og spørger efter E-type ... jeg er blevet totalt træt af det, for hver gang jeg kommer ind, så får jeg smidt i hovedet "Undskyld, hvem? E-type? Nej, jeg kender ham ikke, og computeren har ikke noget med ham! Er du sikker på, at han har udgivet noget?" Ja, for faen da - vil du have et bestillingsnummer, så du kan bestille cd'en hjem til mig??? Dooohh ... så det gider jeg ikke mere! CDON er bedre, og man behøver ikke snakke med folkene heller :)

Du har ret i alt det, du siger om bedstemor-musikken, Rosa ... helt sikkert! Og det er også noget, der kan få mine alarmklokker til at ringe lidt, hvordan kan det være, at E-type kan blive glemt så grusomt ... en bro væk fra Sjælland og han er tilbedt som en gud! Hvordan kan forskellen være så stor? Jeg føler sådan en trang til at mailbombe Universal, men jeg tror nu ikke, at det vil hjælpe hvis det er mig, der gør det, for de kender mig derinde - selvom det er lang tid siden, vi har været i kontakt. Men tænk over det engang, Rosa ... hvor fedt ville det ikke være, hvis du f.eks. skrev en mail til Universal og siger, at du har fået deres e-mail adresse fra en medarbejder på Stockholm Records (de hører også ind under Universal Music), hvorefter du stiller dem nogle få nærgående spørgsmål om promovering af E-type i Danmark ... det vil ihvertfald være sjovt at se, hvad de svarer til den mail, hvis de overhovedet svarer :)

Har dog et spørgsmål ... du kommer jo fra Sjælland, ikke? Hvor meget input har du fået ang. E-type på det sidste? Har du hørt i dansk radio eller presse, at Euro IV Ever er blevet udgivet? Har du hørt "Life", "Africa" eller "Banca Banca" blive spillet i radioen? For herovre i Sønderjylland har jeg intet hørt ... hverken Life på radioen eller noget om udgivelser. Jeg har set i en december-udgave af Se & Hør, at Euro IV Ever stod som "kommende nye cd'er i december måned", og det er det!

Mht. Skagen ... ja, så ligger sagen sådan, at jeg siden 1983 har været på ferie deroppe hver sommer på camping ... det er et utrolig dejligt sted at være, og der er næsten altid fremragende godt vejr i sommerperioden. Vi har utallige gange set eksempler på regnvejr i hele landet, mens spidsen til og med Frederikshavn er gået fri, og vi har haft strålende solskinsvejr ... Den største forskel jeg har oplevet var en dag, jeg gik rundt i Skagen i 25-28 graders varme, og jeg snakkede i telefon med en person i Sønderjylland, som sagde at de havde 12-15 grader og varme på i huset, fordi det var koldt ... det var vildt :) Men hver sommer er vi i Skagen, og det er bare herligt!

Et spørgsmål mere ... Hvad skal du d. 25. juli? Skal du da ikke til Helsingborg? Det synes jeg næsten, du skal :))

Nå, det var det! Vi snakkes ved!

/// Morten
6th Reply
Stingbat
Co-webmaster
Administrator

Post: 38
Profile Visit homepage Posts
Posted 09-07-02 - 02:46 AM
Hejsa!

Ville også lige gøre "opmærksom" på mig selv - eftersom jeg har været ret "stille" på det sidste - har haft en del at se til og tænke på.

Men selvom jeg ikk har været så aktiv på forum'et, har jeg dog stadigvæk haft været igang med at ændrer ting og sager "under" etype.dk - selve den programmelle del - så ikk mange der ligger mærke til min "funktion" og aktivitet på sitet.


Ang. "E-mail mig, når der bliver skrevet nye indlæg i dette emne":

Denne feature kører nu igen... var et lille problem der var opstået efter vi har "flyttet" sitet fra et webhotel til et andet. Selve forum'et har dog virket - det er kun e-mail-delen, som har været nede.

Også andre dele af sitet, har højst tænkeligt også været "plaget" af denne fejl - men kører som sagt igen. Beklager meget fejlen!


/// Stingbat
Nikolaj Jørgensen
Co-webmaster & Site-programmør
7th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 17
Profile Visit homepage Posts
Posted 09-07-02 - 06:53 PM
Åhh, det var dejligt at høre at du ikke længere har onde tanker om at lukke etype.dk ned :-) - mit hjerte skriger af smerte bare ved tanken om at du kunne tænke sådanne tanker!!! Fy ha da, Morten, du giver mig søvnløse nætter!!! Men selvfølgelig bare tanken om folks reaktion.....hmm.....:-)!!! Nej, nu taler vi ikke mere om det!

Yeessss, send du bare løs til min e-mail, hvad skal man ellers bruge sådan én til!?!?

Tænk dig, hvis det ikke havde været for min dybe fascination af The Kelly Family, hvilket betød at jeg købte mange - rigtigt mange!! - tyske blade, så vil jeg, ved udgivelsen af "Es Ist Nie Vorbei" aldrig have kendt til Blümchen!! Dermed mener jeg, at de blade nærmest svømmede i Blümchen, CITA (Caught In The Act), The Kelly Family og DJ Bobo i midten af 90erne, hvor E-Type rørte voldsomt på sig - i Sverige!!. De danske blade havde kun små notits om førnævnte kunstnere og derfor søgte jeg de tyske blade! Så man kan sige, at det var heldigt, at jeg kunne lide Kelly Family og derfor købte tyske blade, som gav mig kendskab til Blümchen, så jeg kunne købe en single, hvor E-type synger omkvædet!!!! Wow, hvor kan jeg vrøvle...!!!

Jeg kan da godt se Blümchen´s intentioner om at bruge E-Type som primos motor i at markedsføre Blümchen selv i Sverige, men hun havde måske ikke lige overvejet det godt nok. Til trods for E-Type´s store succés i Sverige, så var det ikke nok at lave duet med Blümchen for at blive lidt mere kendt i det øvrige Skandinavien - for det tror jeg - på nuværende tidspunkt - var grunden til at han sagde ja til projektet. Men "skaden" er sket, så vi må se at finde en måde at få vores langhårede svensker mere kendt uden for Sverige.

Og det bringer mig videre til mailbombningen! Jamen, jeg kan da godt se efter om jeg har mere held med Universal Music end du har. Selv om jeg ikke har de store forbindelser, så kan det da være, at jeg i det mindste kan får etableret en form for kommunikation - det håber jeg - lad mig lige arbejde lidt på det, Morten. Jeg har gået med tanker om at gør det samme med diverse medier. f.eks. radio og blade - jeg skal nok lade være med at komme på landsdækkende tv, det vil vist være at gå for langt, ikke? Men man kan da altid bede radiofolkene om at spille mere E-Type musik og vis nu Boogie vil lave et portræt/interview og spille hans musikvideoer ind imellem, så er man jo kommet langt....:-)

Jep, CDON er det perfekte sted at handle E-Type! Ingen spørger: E-Type, hvem?? Man behøver ikke forklare - bare bestille hvad man vil have og så komme det hjem i postkassen i løbet af få dage - ganske enkelt og til tider også mere billigt!!!

Sjæællaand???? Hvor har du dog fået den idé fra?? Nope, jeg er fra det nordjydske, nærmere betegnet Aars, og her spiller man kun det nyeste musik - med undtagelse af E-Type!!! Shakira, Kylie Minogue, Alizée og The Calling bliver spillet i ét væk, mens man selv må sætte en E-type cd i, hvis man vil høre ham. Man bliver bare så ærgelig hver gang man troligt har haft radioen kørende hele dagen og de har spillet førnævnte kunstnere 5-6 gange og man ikke har bare hørt en lille E-Type sang!!! Ikke engang på MixMegaPol (svensk radiostation) har jeg haft den glæde at høre ham - endnu!. På Spraydio (en svensk netradio) der kan man i det mindste ønske E-Type og det er der faktisk en del der gør - svenskere altså!! Og mig!! Og tro mig, jeg kan i løbet af en dag nå at ønske E-Type sange maaannngge gange ....!!!
Al den information jeg har om E-Type - det gælder liv, musik, udgivelser, sladder, promotion osv. det har jeg fra de svenske net-aviser/blade og diverse hjemmesider (der nu er mere eller mindre døde!!), e-type.nl og ...har jeg glemt nogen?!?!.......nåh, ja og så er der jo også etype.dk!! ;-) Man havde ligesom håbet, at Boogie vil tage sig mere af kunstnere, som ikke er så kendte i DK - E-Type, først og fremmest - selvfølgelig gør de lidt, men de er vist ikke nået til E´et i alfabetet endnu!!!

Jamen, den 25. synes jeg da også jeg skulle til Helsingborg, så kan vi finde ud af alt det praltiske, så er jeg med på den!! Jeg kunne godt tænke mig at møde en E-type fan og se hvordan sådan éen ser ud...! Åh. jeg var lige ved at glemme, the E-man himself - hvor pinligt, men ham har jeg desværre aldrig set live, så det vil være vildt spændende, sejt, cool at se ham give koncert ...like a dream come true..!! Bare send et par ord på e-mailen om den 25., så finder vi ud af det, Morten... :-)

Vi "tales" ved

Rosa ;-)
8th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 18
Profile Visit homepage Posts
Posted 09-07-02 - 07:08 PM
Hej Stingbat,

Nu virker "E-mail mig..." og det er fedt for så kan man altid lidt "nøjes" med at tjekke mailen, om nogen skulle have fundet på at svare ens besked.

Ja, du har ret, lader man ikke høre fra sig, så bliver man nemt glemt, men bare et par linier i ny og næ, så skulle det være klaret..!! :-)



9th Reply
Stingbat
Co-webmaster
Administrator

Post: 40
Profile Visit homepage Posts
Posted 09-07-02 - 09:56 PM
Tjaa.. ville nu heller ik gøre nåed at vi får lidt flere hits på sitet, ved at de skal checke lidt mere :-p *GG*

Men ang. "glemt", selvfølgelig rigtig nok - dog behøver man da ikk gøre opmærksom på sig selv hele tiden.

Tror dog at folk hurtigt kunne finde ud af, hvor meget jeg har at sige op sitet, hvis jeg ikk havde haft min "job" på sitet.

Det er da glædeligt at se alt den aktivitet der pludselig er sket på forum'et - og har da også fuldt med på det hele. *Ss*
Bare ikk haft overskud (og har stadig ikk), til at "joine" debatten så meget.

/// Nikolaj
10th Reply
NetRoam
Webmaster
Administrator

Post: 127
Profile Visit homepage Posts
Posted 10-07-02 - 01:13 PM
Jamen, du skulle hermed have modtaget en mail fra mig :)

På en måde vil det være lidt for fedt hvis Universal Music fik sig en lille mailbombning, hvor de i givet fald vil være tvunget til at svare på, hvordan situationen ser ud for vor langhårede ven i det svenske ... men jo, også andre medier vil være interessante at få fat på, og når Boogie TV kommer tilbage fra sommerferie, så bør vi nok også få fat på dem - medmindre E-type så småt er gået i glemmebogen og måske tilbage i studiet for at lave nyt album ... men noget skal vi jo gøre :)

Uuumm ... jeg tror vist, jeg har været bare en smule for hurtig med at få "dømt" dig til at være sjællænder ... det må du meget undskylde ... aner ikke hvor det kom fra. Anyway, det lyder da til, at du har nok informationer til at starte din helt egen E-type side op engang, hva'? :) Det var ihvertfald den måde, jeg startede på tilbage i 1998.

Nu hører jeg ikke så vildt meget radio, men jeg har nu også oplevet, når jeg endelig hører radio, at der bare slet ikke bliver spillet E-type overhovedet, mens netop artister som Shakira, Pet Shop Boys, Saybia, Linkin Park m.m. får vildt meget airplay-tid ... og det burde radio-stationerne da også tænke lidt på - at disse artister bliver spillet alt for meget ... det er jo også radio-stationernes opgave at promovere artisterne ved at spille deres musik, men hvis de ikke spiller E-type i radioen, så får danskerne jo aldrig noget at vide om ham. De må tage sig sammen!

Mht. Helsingborg-turen ... ja, så har du allerede modtaget mail fra mig om det, som du "bare" skal svare tilbage på ... forhåbentlig kan vi hitte ud af et eller andet der :)

Vi ses!

/// Morten
11th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 19
Profile Visit homepage Posts
Posted 10-07-02 - 04:01 PM
Ja, Morten, vel har jeg mange informationer om E-Type, men synes du ikke at hjemmesider skal laves af folk med forstand på den slags?? Mit kendskab til webdesign begrænser sig til 3 mdr. sidste år indenfor multimediedesign, så jeg kender selvfølgelig Photoshop og Dreamweaver, og har da lavet et par hjemmesider, men til ligefrem at lave én om E-Type...den skal jo være mere end perfect...!! Og for mig vil det tage lidt tid..nej, laaang tid..at få den så god, at jeg tør uploade den!! Og du har også set andre E-Type hjemmesider, der bare ligger og samler støv på nettet - både pga. manglende fans med støtte og opbakning og webmastere, der ikke holder siderne ved lige, ligesom du gør, Morten (og Stingbat!). Og med etype.dk, som "værste"konkurrent vil jeg jo ikke have en ærlig chance, vel!! Nej, jeg lader dig om hjemmesiderne...indtil videre...måske...:-)!!!!

Promotion af en sanger er "hard business" for der ligger meget "vedligeholdelsesarbejde i det. Der er såmænd ikke så svært at "få ungen til at flyver fra reden"- det svære ligger i at "få ungen til at blive på vingerne"!! Det er en kunst/et fag, som mange "bagmænd" får 03 i. I stedet for at koncentrere sig om et par kunstnere, så har de et par håndfulde - i tilfælde af at nogen ikke er levedygtige - hvilker gør, at penge og tid til hverenkelt kunstner bliver sparesomt. Og "fænger" kunsteren ikke lige i første runde, jamen, så bliver der ingen anden runde. Så er det slut for denne gang, man har forpasset sin chance - men man er velkommen til at forsøge igen næste år!!! Andre kunstnere ser stærke nok ud, til at man har sagt, at så kan de godt klare sig på sit navn og på egen hånd! Well, det kan E-Type helt klart, men engang imellem har kunsteren brug for støtte og opbakning, f.eks. i form af promotion - selv vores E-man!!

Så der er ikke andet at gøre end at vi fans må promovere og give den støtte og opbakning til E-Type, så han kan blive lidt mere kendt udenfor Sverige.
Måske skulle vi, dig, mig og Nikolaj (jeg kender ikke andre danske fans!) starte E-Type ´s Promotion Company - promoverer kun E-Type....!!!

Vi "tales" ved
- Rosa ;-)
Back to entries

 
Go to top of page