Select language:
Svenska   Dansk


Interactive   » Introduction

  Online Postcards
  » Pick up a card
  » Send a card

  Monthly Poll
  » Enter current poll
  » View previous polls

  Charts
  » Album Charts
  » Single Charts
  » Musicvideo Charts
  » Song Charts
  » Remix Charts

  Live Chat-room
  » Login
  » Register your nick

  Mailinglist
  » Sign up
  » Member service
  » View memberlist

  Message Board
  » Board rules
  » Enter board

  Guestbook
  » View guestbook
  » Sign guestbook


Interactive  [Message Board]
Back to entries
Author Subject:  Etype news Just cant translate
AquariaGirl12
Registered User
Post: 12
Profile Visit homepage Posts
Posted 06-08-02 - 09:03 PM
I found alot of archived E-Type news things....I thought I would post them on here. Just in case someone would like them
- Den bejublade tjejen sjunger och dansar med enorm utstrålning bredvid E-Type. Så har hon gjort i sju år. Vi talar naturligtvis om Dee, E-Types dansare. Bakom varje framgångsrik man finns en kvinna. Kvinnan bakom E-Type är Dee.
Hennes riktiga namn är Dilnarin Demirbag. Dee är kurd och föddes i byn Elizag i östra Turkiet, 1975. Två år senare flyttade familjen till Sverige för "möjligheternas skull", där de bosätter sej i Karlstad. Dee bestämde sig för att bli dansös när hon var 13 år. Bestämd och envis satsade hon allt på dansen, även om det inte gick allt för bra i början. När hon gick ur skolan i 9:an stack hon ifrån Karlstad till Göteborg för att bli go-go-dansös. Där försörjde hon sej även som danslärare. Som 17-åring flyttade Dee med en kompis till Stockholm och det var här hennes genombrott kom. Hon blev mer och mer erkänd och fick dansa med Papa Dee, Leila K, Rob'n Raz, Herbie, Creeps och Dr Alban. Martin "E-Type" Eriksson kontaktade också henne och sa att han inte hade pengar, men en kanonlåt. I ett svagt ögonblick råkade hon svara "Ja" när han fråde om hon ville dansa i en av hans videos, och på den vägen är det. Paret jobbade vidare och blev oskiljaktiga.
- Martin är som en brorsa för mej, föklarar Dee. Vi passar väldigt bra ihop, det är ett rent nöje att jobba med honom.

Den energiska tjejen fångar var mans uppmärksamhet när hon är på scen. Tänker du mycket på hur du ser ut?
- Jag är väldigt fåfäng när det gäller mitt jobb, och bär helst kläder från Sergio the Key och Memento Mori. Men oftast designar jag mina kläder själv och inspireras när jag ser något jag själv tycker är sexigt. På fritiden är jag jätteflummig. Ofta orkar jag inte ens stoppa i linserna utan går omkring med glasögon. Jag bryr mig inte så mycket om hur jag ser ut då.
Utmanande, sexig och sprudlande gör hon succé på alla E-Types spelningar. Och otaliga gånger har Dee blivit utsedd till någon av Sveriges sexigaste tjejer.
- Jag är kvinna och jag uttrycker min kvinnlighet på det här sättet. Det är power, men jag hatar när det blir billigt.
Så tro inte att hon är någon dum bimbo som kan behandlas hur som helst. Dee vill ha den respekt hon förtjänar. En gång så tog sig en tjej upp scenen och sade otrevliga saker till henne. Erfaren boxare som hon är slog Dee ned tjejen som fick bäras ut. Det har även förekommit att killar har gått fram till Dee och kommit med snuskiga förslag, men de ångrar sej nog ganska snart efter Dee har talat. Vilken slags publik tycker du om?
- Jag gillar lumpare. De står alltid längst fram och vrålar. De har inte sett en tjej på typ 40 år så det räcker med att man visar lite kött så blir de glada. Det är kul.
Hur vet du vad som sätter igång killarna?
- Jag tycker själv att en show ska var sexig och fartfylld. Jag vill ge min publik det jag själv skulle vilja se. Sen får jag hoppas att de gillar det de ser.
Hennes byst är ett omtalat ämne. Tidigare använde hon tre push up-behåar modell Wonderbra, två lösa push up-kuddar och två rispåsar för puffa upp brösten. Det behöver hon inte längre. Vintern 1999 opererade hon in silikon i brösten.
Under sommaren har hon varit ute på vägarna med E-Type och The Frying Demons, och det gick lika bra som vanligt. Hur är det att vara på turné med E-Type och de andra grabbarna?
- I början fick man panik och ville fly ut från bussen bara någon släppte sig. Men man vänjer sig och nu garvar man mest när de låtsas sätta på en bakifrån var varannan gång man knyter skorna.

Dee har också avslöjat att hon kommer att satsa på egen karriär precis som Nana Hedin. När hon kommer att göra det är ännu inte klart, men enligt skivbolaget kan en skiva väntas ute redan inna årsskiftet. Vi E-Typefans hoppas dock att hon ska stanna med Martin länge till. Tillsammans är de oslagbara.



Martin "E-Type" Eriksson har vuxit fram som en sexsymbol för tusentals svenska tjejer. Han är en rik, snygg, macho popstjärna så det är väl inte så konstigt precis. E-Type får massor av frågor av media och fans om just sex. Här nedan besvarar han några.
Den stora, viktiga frågan som alla undrar över är naturligtvis oskulden. När och hur blev "första gången"?
- Det var jävligt viktigt att man gjorde det innan 15, så att det fortfarande var olagligt. Jag var nyss fyllda 14 år, och jag och mina polare var i Kalmar. Jag hade hittat en tjej som hette Camilla, och det enda som fanns att tillgå var en skranglig tältsäng som stod i det rum där alla andra låg och låtsades sova. Vi trodde att allt var grönt så vi började hålla på för fullt. Och jag hade knappt fått in den förrän lampan tändes och alla började jubla och vråla: "Han har gjort det, han har gjort det!" Hon blev givetvis jävligt sur, men förhoppningsvis tycker hon att det är ganska kul så här i efterhand.
E-Type är som sagt drömkillen för många, och det har medfört att han har fått många "villiga" på halsen. Hur behandlar han då groupies?
- Har jag ett desperat behov av sex så köper jag hellre en porrtidning nu för tiden. Du kan ha tur tio gånger i streck, men rätt vad det är kommer det något psyko som påstår att de har våldtagit henne. Och får man en sådan stämpel på sig blir man aldrig av med den, oavsett vad som händer.
Har du alltid haft det i bakhuvudet?
- Ooooja. Fast jag har verkligen inte levt som jag har lärt. Det är svårt att gå förbi hela smörgåsbordet utan att smaka en endaste vindruva. Det behöver inte ens Bill Clinton vara speciellt hungrig för att göra.

Hur är ditt föhållande till porr?
- Samma som mitt förhållande till alkohol. Proffessionellt och vuxet. Det är gott, men man ska göra det med måtta. Jag är en av få som vidhåller att tillgängligheten till porr minskar antalet våldtäkter och sexuella övergrepp. Många av de som ligger i gränslandet mellan att vara kapabla till att begå en våldtäkt eller inte, tror jag kan stilla sitt behov med en porrblaska eller en porrfilm.
Gillar du strippklubbar?
- Jag var på en strippklubb i New York förra nyår som var fantastiskt trevlig. Tjejerna dansade och tjänade pengar som gräs, det var jättefin lokal och de hade jättegod mat. Om allt det där bara var en fasad och att tjejerna egentligen inte tjänade en spänn utan blev sexuellt utnyttjade - då kan jag säga att alla spelade grymt bra. Att vi har förbjudit strippklubbar i Sverige är bara pinsamt. Ett rent jävla översitteri. Det är på strippklubbar utomlands som vi hittar våra politiker, de som fastställt det beslutet.
E-Type ger ett viktigt tips när det gäller sex: "Använd kondom!" Det är något han tycker är jätteviktigt.
-Särskilt när det är första gången och man inte känner varandra så bra. Kondomflaggan håller jag högt nästan lika högt som min antidrogflagga, och det är jag stolt över.
Han avslutar med att berätta hemligheten till hur håller sej i form.
-Sex, det ger jävligt bra träning!




[NANA HEDIN] - Hon är Sveriges bästa körsångerska. Hon är E-Types trogna följeslagerska och har stor del i hans framgångar. Hennes vackra djupa röst har hörts på superhitarna "Set The World On Fire", "This Is The Way", "Angels Crying" och "Here I go Again". När E-Type nu ger sej ut på turné är det första gången han åker utan henne. En epok går i graven när sångerskan Nana Hedin skiljs från E-Type.

ana föddes i Eskilstuna en majdag 1968. Hon började sjunga redan som treåring (!), och vid fem gjorde hon sitt första scenframträdande. Hon visste alltså direkt vad hon ville göra här i livet och karriären fortsatte spikrakt uppåt. Hon älskar naturligtvis musik och anser sej lyckligt lottad som får jobba med musik.
1993 kom hennes första riktigt stora hit: "Wake up" med Flexx. Sedan turnérade hon med Dr Alban runt halva jordklotet, och sjöng på alla hans välkända låtar, bla. "Sing Hallelujah". Hon jobbade med Stakka Bo 1993 i hittar som "Here we go" and "Down the drain". 1994 började som sagt arbetet med E-Type och hans första album. Ett gediget jobb inleddes och tillsammans med E-Type tillbringade hon många timmar både i studion och på scenen. Hon lärde känna producenterna mycket väl, bla. Dennniz Pop, och hon framförde Amadin-producenternas egenproducerade sång "Arabaya", som även den sålde bra. Hon har gjort lite av varje i musikväg, och varit körsångerska till bla. Dana Dragomir, Systrarna Graaf, Ace of Base, Jonas Gardell och många andra.

Du har alltså hört henne sjunga på radio och i tv massor av gånger, men kanske utan att veta om det. För hon har inga skrikande fans som kastar sig fram mot scenen. Att många kvinnor jobbar hårt i bakgrunden utan att framhäva sig själva är en gammal sanning. Nana Hedin är ett lysande exempel. Hon står i bakgrunden, medan E-Type och Dee är stjärnorna. Men Nana är inte den som klagar.
– Att Dee står främst är en rent affärsmässig grej, en image – det är säljande. Och det har varit fördelar med att inte synas så mycket också, mitt ansikte är inte redan känt om jag gör något eget i framtiden.
Länge tyckte Nana Hedin om sin anonyma roll, men nu har hon tröttnat. Hon bryter samarbetet med E-Type och har som mål att göra en egen cd. Droppen som fick bägaren att rinna över var otacksamheten efter hennes jobb på "Last Man Standing". Hon inte står nämnd som sångerska på de tre största hitarna på E-Types senaste album.
– Om det var ett misstag – det får tala för sig själv. Men jag känner att folk borde få reda på att det är min röst.
n disput mellan henne och E-Type uppstod, och den har inte kunnat lösas. På singeln "Princess Of Egypt" skrev E-Type ett officiellt tacktal till sin sångerska, men förgäves. Ursäkten godtogs ej och nu står alltså E-Type utan Nana på den nya turnén. Han kommenterar inte förlusten av sin överlägsne sångerska, men vi vet att han kommer att sakna henne. Nana själv satsar allvarligt på en alldeles egen soloplatta.
– Nu vill jag äntligen presenteras som mig själv. Jag har gjort ett personligt arbete de här åren och vill inte alltid vara "den och dens sångerska". Det är tid att göra något eget.
Men hon ser inte tillbaka på tiden som körsångerska med ånger.
– Det är ju så man börjar, genom att vara back-up åt andra artister. Och jag har lärt mig otroligt mycket!
Nana Hedin ska faktiskt fortsätta arbeta med andra artister, undertiden hon jobbar med sitt egna album. Men räcker det med bra röst? Vad krävs för att en "vanlig" tjej ska bli ett namn i Musiksverige i dag? Nana håller med om att klimatet i branchen har blivit tuffare.
– Ja, ribban har höjts. Skivbolagen är företag, och det gäller att sälja. Visst har utseendet en del i det hela. Men det har att göra med hur mycket man vill stå upp för sig själv. Om jag står på scen och sjunger och ger av mig själv, och publiken inte släpper in min sång utan tittar på hur jag ser ut så tycker jag att det säger en del om publiken.
– Målet är att göra något eget, men det beror förstås på om någon gillar det!
Till sist vill vi E-Typefans passa på att tacka Nana för jobbet hon gjort och önska henne lycka till med skivan. Och vem vet; kanske kommer hon att jobba tillsammans med E-Type igen någon gång.



[JAKT] - Älgjakten är just över i hela landet. Visste du att Martin "E-Type" Eriksson är en utmärkt älgjägare? Skytte är ett av E-Types största intressen, och framför allt lerduve skytte. I den sporten är han rankad bland de 20 bästa i Sverige, och var en hårsmån från att få delta i OS i Sydney! Hemma i lägenheten i Stockholm står 6 licenserade gevär, och i älgjaktslaget ingår bla. Orup. I detta reportage berättar E-Type om när han fällde sin första älg.

- Min mentor inom jakten, min morbror Erik Landström, är hundförare åt hans majestät konungen. Han är stenhård, min idol. Han hjälpte mig ta jägarexamen för ett par år sedan. Gjorde skytteprov. Lånade mig teoriböcker. Men jag trodde inte riktigt att det var min grej. Jag sköt fågel, småvilt och sånt där, men att dra ner en gammal älg... Det trodde jag inte att jag var skapt för.

Men det gjorde E-Type till slut ändå:
– Det var förra året, andra älgjakten med egen bössa. Det var inte så vansinnigt dramatiskt, men det var dramatiskt för att älgen som uppenbarade sig var så stor.
– Jag och min morbror var i trakterna utanför Vänersborg. Det var väldigt vackert, riktig trollskog, och jag hade suttit själv i några timmar.
– Då kom den här jätteenorma älgen. Vissa älgar får man inte skjuta, så jag försökte räkna taggarna och se om den var tillåten. Men så försvann den. Kom tillbaka igen och försvann.
– Tredje gången kände jag att bättre tillfälle får jag nog inte i livet. Jag hade bra stöd, perfekt avstånd, 70–80 meter, så jag visste precis hur jag skulle skjuta. Och det blev perfekt. En hjärt-lungträff, den dog i stort sett samma sekund jag kramade avtryckaren.

– Det var en sextaggare, slaktvikten var på 275 kilo, en brutal historia.
E-Type avslutar med att berätta att han låtit stoppa upp älghuvudet. Hur det har gått för honom i årets jakt är i skrivande stund okänt.






Well there you go. Hope it isnt to much. If anyone wants to go to the site directly here is the web address.
http://listen.to/e-type
Here is another website with a bunch of summaries and stories and links of E-Type concerts!!!!.

http://hem.passagen.se/pelass/more.e-typestories.html

Hope you all like this.
In Gods Name,
Keep Smiling,
Heather :)
1st Reply
Lena
Banned: 2 time(s)
Banned

Post: 72
Profile Visit homepage Posts
Posted 07-08-02 - 12:11 AM // Updated 07-08-02 - 03:02 PM
Wow !

http://listen.to/e-type is the same website, where I found E-type biography.

Heather, how do you like my letter, by the way?

2nd Reply
AquariaGirl12
Registered User
Post: 13
Profile Visit homepage Posts
Posted 07-08-02 - 04:41 PM
Hi Lena,
In your e-mail it sounded a bit like you were yelling at me for posting the news here....
Cool about the E-Type biography. I knew that you could find a bunch of different things on that site.... I actually got to hear E-Type talk for like 5 minutes on that site in an interview....it was in Swedish but I didnt care....hehehehe :)
Just to hear him talk is enough.
In Gods Name,
Heather
3rd Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 29
Profile Visit homepage Posts
Posted 07-08-02 - 04:46 PM
Dear Heather!!

Despite how much I enjoyed reading it, it would have been enough if you only had written an reference to the web adress...I think this was a bit too much...and moreover..it cannot be read by other than people who can read and understand Swedish..!

Though, I do understand your problem...!

4th Reply
AquariaGirl12
Registered User
Post: 14
Profile Visit homepage Posts
Posted 07-08-02 - 04:53 PM
Well excuse me!!!!. I was just trying to be helpful....
I meant well.... at least I think I did. I figured that it would be easier if they could like read them right here....but w/e. I wont do it anymore. Ill just put the web address :)
In Gods Name,
Heather
5th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 30
Profile Visit homepage Posts
Posted 07-08-02 - 05:20 PM // Updated 07-08-02 - 05:21 PM
Heather,

I didn´t wanna upset you in any way!!
You had good intentions!!

But I was just thinking on all the other fans that cannot read it here..then it would be a waste of space ...!!

You can bring us all the news you want...just not like this...please make the reference in stead...


6th Reply
AquariaGirl12
Registered User
Post: 15
Profile Visit homepage Posts
Posted 07-08-02 - 07:50 PM
Hello,
You could actually read it??. I didnt know what it said. But I could get the jist of the message by the pictures I saw, but it would be nice if I knew what it meant but thats ok. Alright fair enough I will just put the web address next time.
In Gods Name,
Heather :)
7th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 31
Profile Visit homepage Posts
Posted 07-08-02 - 08:11 PM
If you like Heather, I could make a little report in English for you.
Just the head lines .. so you´ll get the point..

Interested?? Let me know, okay! :-)


8th Reply
Erika
Registered User
Post: 116
Profile Visit homepage Posts
Posted 08-08-02 - 05:49 AM
By the way, Heather d'you speak Swedish? You are from the USA, not from Sweden.
9th Reply
AquariaGirl12
Registered User
Post: 16
Profile Visit homepage Posts
Posted 08-08-02 - 03:22 PM
Hello,
Erika, I dont speak Swedish....I thought everyone knew that.... I dont know any language besides English.... I know a bit of Spanish but not much. Rml SURE you can just put the headlines. THANK YOU VERY MUCH I WOULD APPRECIATE IT!!!!.
In Gods Name,
Heather :)
10th Reply
Flasher T
Registered User
Post: 148
Profile Visit homepage Posts
Posted 08-08-02 - 06:00 PM
Heather, just a little heads up: we have a Swedish forum. I'm not saying you shouldn't have posted this stuff... but everyone for whom this is relevant checks the Swedish forum ;)
11th Reply
AquariaGirl12
Registered User
Post: 17
Profile Visit homepage Posts
Posted 08-08-02 - 06:08 PM
Hi,
Alright. Listen. I already said I was sorry for posting the news here. Can we please just forget I did it??!!. I said I was sorry once I dont think I have to do it again.
In Gods Name,
Heather
12th Reply
Lena
Banned: 2 time(s)
Banned

Post: 73
Profile Visit homepage Posts
Posted 09-08-02 - 07:28 AM
It's OK! Never mind!
13th Reply
AquariaGirl12
Registered User
Post: 18
Profile Visit homepage Posts
Posted 09-08-02 - 07:30 PM
OK. Then everyone else just drop it also please. It isnt as big a deal as you all are making it.
In Gods Name,
Heather
14th Reply
Erika
Registered User
Post: 119
Profile Visit homepage Posts
Posted 13-08-02 - 05:46 AM
Anybody!!! Translate this!!! I know many of you speak Swedish, so, why don't you help us?

Heather: I speak Spanish a little too- soon we'll be able to discuss in Spanish (although I think it's prohibited here).
15th Reply
R.M.L.
Registered User
Post: 37
Profile Visit homepage Posts
Posted 13-08-02 - 01:34 PM
Erika and Heather..

I´m already on to the translation of the Swedish news...so be patient ....:-))

I´ll let you know as soon I´m finished with it...nearly half through with it by now ...

R.M.L. ;-)

16th Reply
Lena
Banned: 2 time(s)
Banned

Post: 78
Profile Visit homepage Posts
Posted 13-08-02 - 02:05 PM
* Pst!!! *
17th Reply
Erika
Registered User
Post: 122
Profile Visit homepage Posts
Posted 15-08-02 - 05:33 AM
muchas gracias!
Back to entries

 
Go to top of page